İki yıl önce, ülkemizi derinden sarsan 6 Şubat depreminin ardından, 2024 yılı itibarıyla Güneydoğu Anadolu Bölgesi, e-ticaret alanında en az sipariş verilen bölgelerden biri olmasına rağmen, bölgedeki işletmelerin dijital ticarete olan yönelimi dikkat çekici bir artış gösterdi. Özellikle temel gıda sektörü, e-ticaret alanında en yüksek satış hacmine ulaşan ilk 10 sektör arasında zirveye yerleşti.
Bölgenin organik tarım potansiyeli, bu süreçte önemli bir katkı sunarken, işletmeler dijital platformlara daha fazla adapte olmaya başladı. Deprem sonrası dönemde, bölgedeki küçük ve orta ölçekli işletmeler, geleneksel satış yöntemlerinin ötesine geçerek, dijitalleşme yönünde önemli adımlar atıyor. Online satış kanallarını etkili bir şekilde kullanan işletmeler, hem yerel hem de ulusal pazarlara açılma fırsatları yakalayarak, yeni ekonomik olanaklar yaratıyor.
Bu dönüşüm sürecinde, özellikle teknoloji altyapısı ve e-ticaret çözümleri sağlayan firmaların sunduğu destekler kritik bir rol oynuyor. E-ticaretin, bölgenin yeniden yapılanma sürecinde ekonomik kalkınmayı hızlandıran en önemli unsurlardan biri olduğunu vurgulayan IdeaSoft CEO’su ve TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, şu ifadeleri kullandı:
GÜNDEM
27 Haziran 2025GÜNDEM
27 Haziran 2025GENEL
27 Haziran 2025GÜNDEM
27 Haziran 2025GENEL
27 Haziran 2025GENEL
27 Haziran 2025GÜNDEM
27 Haziran 2025