DOLAR 38,3223 0.04%
EURO 43,7109 0.73%
ALTIN 4.114,010,38
BITCOIN 3574635-0.44852%
İstanbul
11°

PARÇALI BULUTLU

SABAHA KALAN SÜRE

İstanbul’da Oluklu Mukavva Ambalaj Sektörünün 2024 Beklentileri

İstanbul’da Oluklu Mukavva Ambalaj Sektörünün 2024 Beklentileri

ABONE OL
05/03/2025 03:51
İstanbul’da Oluklu Mukavva Ambalaj Sektörünün 2024 Beklentileri
0

BEĞENDİM

ABONE OL

İstanbul’da Oluklu Mukavva Ambalaj Sektörünün Durumu

İstanbul'da Oluklu Mukavva Ambalaj Sektörünün Durumu

İSTANBUL (İGFA) – Oluklu mukavva ambalaj sektörü, tedarik zinciri açısından kritik bir öneme sahip olup, 2023 yılını yüzde 2,6 oranında bir küçülme ile tamamladı. 2024 yılı için ise beklenen küçülme oranı yüzde 2 olarak öngörülüyor. Sektöre dair güncel gelişmeleri paylaşan Oluklu Mukavva Sanayicileri Derneği (OMÜD) Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Arslan, oluklu mukavva ambalaj sektörünün pandemi dönemi ile sonrasında yaşanan tüketim artışı sayesinde önemli bir ivme kazandığını belirtti.

Arslan, Rusya-Ukrayna Savaşı’nın uluslararası ticaret üzerindeki olumsuz etkilerinin yanı sıra, İsrail-Filistin Savaşı ve beraberindeki jeopolitik gerilimlerin, küresel enflasyon ile iş yaşamının yeni dinamikleriyle ilişkilendirilerek ekonomiye yansıdığını vurguladı. “2024, dünyanın birçok ülkesi için seçim yılıydı ve dünya halklarının yarısından fazlası oy kullandı. Seçim ekonomisi, dengeleri ve mevcut durumu etkiliyor. Tüm bu faktörler, enflasyonun düşmesini zorlaştırmakta ve bu süreci uzatmaktadır. Yüksek enflasyon dönemleri, tüketicileri satın alma kararlarında daha temkinli olmaya yönlendiriyor; bu da tüketim düşüşüne ve talep azalmasına neden oluyor. Böylece mevcut ekonomik konjonktür, sanayi ve çeşitli sektörler üzerinde daralmalara yol açıyor. Avrupa’daki tüketicilerin de son 1,5 yıldır tüketim artışı göstermediğini gözlemliyoruz” dedi.

2024 Yılı ve Tüketim Beklentileri

2024 Yılı ve Tüketim Beklentileri

“Tüketim Artarsa Sektör Hareketlenecek”

Arslan, bu tüketim düşüşünün Avrupa’ya ihracat yapan firmaları kaçınılmaz şekilde olumsuz etkilediğini de ifade etti. Türkiye’deki yüksek enflasyon ve mevcut ekonomik konjonktürün, talep ve tüketim üzerinde olumsuz etkiler yarattığını kaydeden Arslan, “Bu durum, ambalaja olan talep azalmasına ve dolayısıyla oluklu mukavva ambalaj satışlarının düşmesine neden olmaktadır. 2024 rakamlarına baktığımızda, sektörümüzün yılı yüzde 2 küçülme ile kapattığını görmekteyiz. Şu anda oluklu mukavva ambalaj satışında yaklaşık 2 milyon 470 bin ton seviyesindeyiz ve kişi başı tüketim 29 kg civarındadır. Bunun yanı sıra, enflasyonu düşürmeye yönelik çeşitli çalışmalar da gözlemlenmektedir. Bu çalışmaların etkilerinin uzun vadede sanayiye yansımasını bekliyoruz. Enflasyonun düşmesi, satın alma gücünü artıracak ve tüketim artışına yol açacaktır; bu da sektörü hareketlendirecektir” şeklinde konuştu.

OMÜD olarak sektörü ileriye taşımak amacıyla birçok konu üzerinde titiz çalışmalar yürüttüklerini belirten Arslan, özellikle gıda ile temas eden ambalajların ithalatına yönelik yeni düzenlemelerin getirildiğini, OMÜD bünyesinde kurulan çalışma grupları ile ilgili bakanlıklarla bu konular üzerine görüşmeler gerçekleştirdiklerini ifade etti. Bunun yanı sıra, yeşil dönüşüm konusunun da gündemlerinde yer aldığını söyledi.

Yazar

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r