DOLAR 38,4252 0.21%
EURO 43,6828 -0.25%
ALTIN 4.147,670,45
BITCOIN 36078150.63539%
İstanbul
12°

KAPALI

SABAHA KALAN SÜRE

İzmir’de Saraciye Sektörü İçin Fırsatlar ve İhracat Hedefleri
  • haberblok
  • Ekonomi
  • İzmir’de Saraciye Sektörü İçin Fırsatlar ve İhracat Hedefleri

İzmir’de Saraciye Sektörü İçin Fırsatlar ve İhracat Hedefleri

ABONE OL
10/03/2025 04:02
İzmir’de Saraciye Sektörü İçin Fırsatlar ve İhracat Hedefleri
0

BEĞENDİM

ABONE OL

İzmir’de Saraciye Sektörü İçin Yeni Fırsatlar

İzmir'de Saraciye Sektörü İçin Yeni Fırsatlar

İZMİR (İGFA) – Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Erkan Zandar, Türkiye’nin saraciye sektöründeki uluslararası tanınırlığını artırmak amacıyla İtalya’da düzenlenecek MIPEL Fuarı’na milli katılım organizasyonu düzenleyeceklerini duyurdu. Zandar, şu anda 4 firmanın katılım sağladığını, ancak Eylül ayında yapılacak olan fuarda en az 10 firmanın yer alması için Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle çalışmalarını sürdüreceklerini belirtti.

7 yıldır milli katılımlarını gerçekleştirdikleri Expo Riva Schuh & Garda Bags Fuarı’na ilk senelerde 10 firma ile katılım sağladıklarını, günümüzde bu sayının 35-40 civarına ulaştığını ifade eden Zandar, bu gelişmenin sektördeki büyümeyi ve potansiyeli gösterdiğini vurguladı. “MIPEL Fuarı’na da gelecekte daha yoğun bir katılım olacağına inanıyoruz,” dedi. Yılda iki kez düzenlenen bu fuarın, Türk saraciye sektörünün uluslararası pazarda daha fazla yer alması için büyük bir fırsat sunduğunu belirtti.

2024 yılı itibarıyla Türkiye genelindeki deri ve deri mamulleri ihracatının 1,5 milyar dolar olarak gerçekleştiğini, bu rakamın içinde İtalya’ya yapılan ihracatın ise 100 milyon dolara ulaştığını ekleyen Zandar, “Bu başarıyı korumak ve daha ileriye taşımak için yoğun bir çaba sarf edeceğiz,” şeklinde konuştu.

Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Halil Gündoğdu ise, Türkiye’nin saraciye ve deri mamulleri üretimindeki güçlü konumunu vurguladı. Gündoğdu, kaliteli, markalı ve özgün tasarımlı ürünlere olan talebin giderek arttığı global pazarda Türk üreticilerinin rekabet avantajı sağladığını belirtti. Ayrıca, 2023 yılı Şubat ayında düzenlenen fuara 29 bölgeden 201 firmanın katıldığını ve 6.000 ziyaretçinin yer aldığını; aynı yılın Eylül döneminde bu sayının 32 bölgeden 210 firmaya ve 8.000 ziyaretçiye ulaştığını ifade etti.

2024 yılı Şubat döneminde ise 30 bölgeden 200 firma ve 8.000 ziyaretçinin fuarda yer alacağını belirten Gündoğdu, “Pakistan, Brezilya, Portekiz, İspanya ve Birleşik Krallık gibi ülkelerin ayakkabı ve saraciye sivil toplum kuruluşu temsilcileriyle fuar kapsamında bir networking toplantısı gerçekleştireceğiz,” diye ekledi.

Yazar

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r