Beta Enerji hisseleri 1 Temmuz’da borsada! 14 kat talep geldi
Beta Enerji halka arzına 14 kat talep! 1,1 milyonun üzerinde yatırımcıya pay dağıtıldı. BETAE hisseleri 1 Temmuz’da Yıldız Pazar’da işlem görecek.
Beta Enerji ve Teknoloji A.Ş. halka arzında talep toplama süreci tamamlandı. Yatırımcılardan yoğun ilgi gören halka arza 14 katı oranında talep geldi.
HALKA ARZA NE KADAR TALEP GELDİ?
60 milyon 750 bin TL nominal değerli halka arza yaklaşık 14 katı düzeyinde yani 855 milyon 631 bin 987 TL talep geldi. Toplam 41 kurumdan oluşan konsorsiyum aracılığıyla gerçekleştirilen halka arzda 2,4 milyar TL’lik gelir sağlandı. Bunun yanı sıra halka arzın ardından şirketin halka açıklık oranı yüzde 15 oldu.
KAÇ YATIRIMCIYA PAY DAĞITILDI?
Toplam 1 milyon 124 bin 953 yatırımcıya 60 milyon 750 bin adet pay dağıtıldı. Dağılım şöyle:
- 1 milyon 103 bin 933 yurtiçi bireysel yatırımcı: 30 milyon 375 bin adet
- 20 bin 394 yüksek talepli yatırımcı: 6 milyon 75 bin adet
- 359 Beta Grubu çalışanı: 607 bin 500 adet
- 267 yurtiçi kurumsal yatırımcı: 23 milyon 692 bin 500 adet
YÖNETİMDEN AÇIKLAMA
Beta Enerji Yönetim Kurulu Üyesi ve İcra Kurulu Başkanı Yusuf Cenk Dağsuyu değerlendirmesini şöyle yaptı:
“Ortaya koyduğumuz hedeflere yatırımcılarımızın da ortak olması bizim için son derece kıymetli. Bu ilgi, büyüme hamlelerimize duyulan güvenin önemli bir göstergesi.”
Dağsuyu, halka arzdan elde edilecek kaynakla üretim kapasitesini artırmayı, yüksek katma değerli ürünlere odaklanmayı ve ihracat pazarlarındaki etkinliği güçlendirmeyi hedeflediklerini de vurguladı.
BETAE NE ZAMAN BORSADA?
Katılım endeksine uygun olan Beta Enerji hisselerinin 1 Temmuz 2026 Çarşamba günü Borsa İstanbul Yıldız Pazar’da işlem görmeye başlaması planlanıyor. Dolayısıyla şirket ayrıca dağıtılabilir net dönem kârının asgari yüzde 30’unu nakit olarak dağıtmayı taahhüt etti.